Towarzystwo Przyjaciół Dzieci rozpoczęło ogólnopolską kampanię #wiemcorobić, mającą na celu edukację na temat zagrożeń w internecie, w tym child grooming i sextortion. W ramach tych działań, kampania skierowana jest do dzieci, rodziców oraz nauczycieli, aby pomóc im rozpoznawać i przeciwdziałać niebezpieczeństwom online. Akcja otrzymała patronat honorowy od czołowych instytucji, w tym Ministerstwa Sprawiedliwości i Komendy Głównej Policji. W działania zaangażowani są specjaliści, którzy przygotowali materiały edukacyjne oraz narzędzia wsparcia.
Główne założenia kampanii koncentrują się na zwiększeniu świadomości społecznej w zakresie zagrożeń, które mogą spotkać dzieci w sieci. Eksperci podkreślają wagę edukacji oraz reagowania na sytuacje niebezpieczne, aby młodzież miała świadomość, jak postępować w trudnych sytuacjach. Materiały i wsparcie są również skierowane do dorosłych, aby umożliwić skuteczną pomoc dzieciom w obliczu zagrożeń online. Na stronie kampanii można już znaleźć wideo i informacje dotyczące potencjalnych zagrożeń oraz ścieżki postępowania w sytuacjach kryzysowych.
W ramach kampanii #wiemcorobić zwrócono również uwagę na kwestie związane z child grooming i sextortion. Campanb prowadzi działania mające na celu nauczenie dzieci rozpoznawania niepokojących sygnałów, takich jak izolowanie ich od bliskich czy domaganie się intymnych zdjęć. Specjalistki kampanii zalecają, aby każda niepokojąca sytuacja była zgłaszana dorosłym lub odpowiednim instytucjom, co ma na celu nie tylko ochronę, ale również zmniejszenie stygmatyzacji ofiar. Kampania, wspierana przez Pepco, ma na celu tworzenie bezpieczniejszego środowiska online dla najmłodszych użytkowników Internetu.
Źródło: Policja Piekary Śląskie
Oceń: Nowa kampania społeczna #wiemcorobić – Ochrona dzieci przed zagrożeniami w sieci
Zobacz Także